VILKÅR OG BETINGELSER FOR ANNONCERING PÅ DISNEY+

Herunder finder I de vilkår og betingelser, der er for annoncering på Disney+, og alt det som er godt at vide for jer som eksisterede eller kommende annoncører. 

 

Retningslinjer for annoncering 

 Oversigt og tjekliste over retningslinjerne for annoncering på Disney+ i EMEA: 

  • Annoncemateriale og sponsor skal være klart identificerbare og må ikke kamufleres som redaktionelt indhold. Det skal være tydelig og iøjnefaldende. 
  • Annoncører skal kunne underbygge alle påstande i annoncematerialet. Alle tilbud skal oplyses som annonceret, og annoncer må kun indeholde sandfærdige og lovlige påstande. 
  • Tekniske specifikationer for annoncemateriale skal overholde Disney+’s krav Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines 
  • Al tredjepartsteknologi i annoncer skal kunne godkendes af Disney+. 
  • Hvis personoplysninger indsamles på annoncørens landingsside, skal det ske i overensstemmelse med privatlivslovene, og der skal være tydelig information om, hvordan oplysningerne bruges. 
  • Fødevare- og drikkevareannoncer rettet mod børn og familier skal overholde Disneys ernæringsretningslinjer. Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines/disney-plus-advertising-inventory-guidelines/ 
  • Der er en omfattende liste over forbudt indhold, herunder alt fra vold og diskrimination til upassende sprog og grafik. Visse indholdskategorier som dyremishandling eller finansielle påstande har yderligere krav. Der er strenge restriktioner på annoncering for visse kategorier som tobak, våben, eller visse medicinske og religiøse tjenester. Visse kategorier som alkohol eller gambling vil ikke være tilgængelige for annoncering. Visse annoncer for kontroversielle emner eller konkurrenter til Disney vil blive overvejet individuelt. Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines/disney-plus-advertising-inventory-guidelines/ 
  • Retningslinjer for annoncering rettet mod mindreårige har yderligere retningslinjer, herunder strengere krav til offentliggørelse og overholdelse af lovgivning om beskyttelse af børn online. Læs mere: https://privacy.thewaltdisneycompany.com/en/for-parents/childrens-online-privacy-policy/ 

Disse retningslinjer er essentielle for at sikre, at annoncer på Disney+ er passende og overholder loven og de etiske standarder. Skulle I have behov for at læse endnu mere om krav og betingelser, finder I mere på Disney+’ egen side her: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines/disney-plus-advertising-inventory-guidelines/ 

 

Det praktiske  

Her finder I den oversigt over det praktiske, som I skal være opmærksomme på i forbindelse med annoncering.  

 

Deadline for aflevering af materiale  

Tre hverdage før kampagnestart skal I aflevere jeres materiale til Disney.  

 

Materialeupload  

Dit materiale skal afleveres direkte til Disney på én af disse måder:  

  • Via Peach 
  • Via Extreme Reach.    

Uploadprocessen skal foregå direkte til Disney gennem Peach eller Extreme Reach, og spotkoden samt evt. timing skal sendes til tv2trafficdigital@tv2.dk 

Uploadprocessen kan tage op til 2 timer, før Disney kan behandle filen. Man kan kontakte Peach eller Extreme Reach direkte eller tv2trafficdigital@tv2.dk, hvis man har brug for hjælp.  

Når Disney har modtaget dit spot, vil de vurdere det ud fra deres retningslinjer. Læs mere: https://disneyadvertising.co.uk/media-guidelines 

 

Tracking 

Hos Disney er det muligt at implementere tredje parts tracking på kampagnerne, dog kun fra godkendte udbydere, men en hel del kampagner kører med 1x1 pixel trackers eller vast tags og click tags/landing page er også godkendt. 

På Disney+ er det muligt at implementere standard impr. pixels tracking (dog endnu ikke AudienceProject), samt click tracking, så du har mulighed for at følge din kampagnes afvikling undervejs. 

Ønsker du at se om Disney understøtter din tracking, så kan du kontakte os på tv2trafficdigital@tv2.dk. 

 

Spørgsmål 

Har I yderligere spørgsmål til annoncering på Disney+ eller til vilkår og betingelser, kan vi kontaktes på tv2trafficdigital@tv2.dk.